Blått

Har haft fullt upp hela dagen därför jag inte skriver fören nu.
Hade ställt klokan på 8.30 för att väcka min Prins.  Och för att Lisa skulle komma över kring 10.00 tiden. Träffar inte henne så mycket numera eftersom tösen har flyttat bort emot Tierp nästan.. :( Så det är en bit imellan oss. Men men..
Så idag skulle Lisa hem till sitt gammla crib och hämta lite saker som var hennes.   Så jag hjälpte henne med det. Oh mitt i alla ihopa så ser vi hur en fågel mamma försöker lära sina ungar att flyga och knuffar ut dem ur boet, varav en utav dem rammlar rätt ner i buskarna.. Så vi hjälpte den lite på traven och fick den faktist att flyga när jag kastade upp den i luften. :D
När vi hade lyft ner allt från trappen och ner i bilen så åkte vi ut till Gottröra för att lämna en säng hemma hos Lisas pappa. Mysigt sådär ute på landet. mitt i ingenstans. (Tänk va skönt det skulle vara att ha en egen stuga bara mitt ute i det lugna.)
På vägen hemåt så stannade vi ute vid en stor åker.. som bokstavligt talat var helt blå.. helt täckt av blåklint. Så vi hoppade ut ur bilen och  gick mitt ut på åkern och plockade två enorma bucketter. :D
Och när det var klart så åkte vi hemmåt igen. Tog en tripp in på Brödboden och fixade lite Lunch och sen vidare hem till Lisas Mamma för att käka och ha en liten pratstund.


Shit vilka klar blåa ögon fågeln hade...


LISA PLOCKAR BLOMMOR :D



Mmmm Yammi.. Sallad :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0