Sveriges mästerkock





































Sveriges mästerkock

Matlagning blir inte tuffare än så här! TV4 presenterar Sveriges mästerkock, som bygger på det internationella formatet Masterchef.

I Sveriges mästerkock får tittarna följa svenska amatörkockar när de tar det skrämmande steget från sitt eget kök till att laga mat på toppnivå. Deltagarna har olika bakgrunder och jobbar med annat än matlagning för att försörja sig. Det är passionen för mat och drömmen om att förvandla sin hobby till en helt ny karriär som förenar dem.

Frågan är dock om deras hemmakok imponerar på juryn, som består av stjärnkockarna Markus Aujalay, Leif Mannerström och Per Morberg.

Den person som klarar nervpressen och fixar juryns stenhårda krav bäst, vinner den eftertraktade titeln – Sveriges mästerkock.

Juryn bedömer och avgör vilka tävlande som går vidare. Men den vägleder och coachar också deltagarna till att utvecklas och ta sina kockkunskaper till nya nivåer. Varje vecka får en deltagare lämna tävlingen. Ingen sitter säkert, det gäller att hela tiden prestera på topp för att få vara kvar i tävlingen och juryn bedömer såväl smak som presentation.

Serien inleds med en auditionturné och fortsätter med att fjorton finalister tävlar om den åtråvärda titeln Sveriges mästerkock.

__________________________________________________________________________

Veckans Tema: ITALIEN

Veckans Vinnande rätt: Risotto med skogschampinjonrulle. Av: Louise Johansson.

Louise har smaksatt sin italienska risotto med basilika och babyspenat. Den serveras med en rulle gjord på zucchini och skogschampinjon samt citron- och ruccolaolja. En riktig italiensk klassiker som man kan variera efter vad man har i kylskåpet. "Risotti" är enkelt men har så mycket "Amore"!

Jag tycker denna rätt ser riktigt god ut. Tycker inte ni?

Jag tycker också att hon fått in mycket mycket ITALIEN över denna rätt.

Hon kan nog gå långt skulle jag tippa på.

_____________________________________________________________________________

 

Jag tycker dethär är rätt skoj att kika på och har sett vart enda avsnitt nu, sen starten.

Och ska försöka hålla mig till att se resten också. :)

 

Finns dock 3st i detta program som jag stör mig på nå fruktansvärt mycket. Dem får mer än gärna åka ut för min del. Inte kan dem laga mat speciellt på topp nivå heller...

Nr1: Adam Frimodig

Fööör starkt självförtroende. Så där så att det nästan blir äckligt.

Behöver ine säga mer. Kolla själva så får ni se vad jag menar.

Nr2: Jessica Frej

Hon tycker att hon är bäst i världen och verkligen brinner för sin matlagning.. men får ändå dålig kritik(?)

Tycker hon får visa fram fötterna lite mer om hon ska kunna gå mycket längre.

Tror dock denna brud är en sån där innerstads tjej som tycker om att pryda hela sitt lilla kryp in med egen målade Dala hästar.


Nr3: Jennie Benjaminsson

GROW UP!!!

Detta är waaay to mutch!!  Musslor verkar vara det enda hon kan.. Vad hon verkar tro ialla fall..(?)

Tror verkligen inte på den här tjejen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0