Torsdag 1 December

1 December och det är fortfarande plus grader ute. Ingen snö och ingen julkännsla ännu..
Jag hoppas så starkt och innerligt att det kommer snö till jul i alla fall så vi får en vit jul. Försöker och försöker fixa julstämmning hemma.. men det känns så djupt att det är någonting som fattas. Det är stjärnor i fönstrena .. granen är klädd det ligger klappar under granen och jag har till och med bytt ut alla filtar och kuddar till julens röda färger.. men det är snön som saknas för att den där riktiga jul kännslan ska komma..

Jag håller tummarna hårt för att SMHI visar rätt för dessa dagar.. då blir det snö!!!!

Är på jobbet just nu och har min rast.. Det har varit en ganska stel dag.. men med en massa julpyssel.
Vi har gjort julgranar av grönt hårt papper och limmat med glitterlim och använt jätte fina paljetter. :D  Dem blev kanon fina.
Slutar 16:00 idag.. Så då ska jag bara hem och KASTA mig i soffan och sova en stund.. är ovanligt trött idag. Så det blir en powernap innan jag ska ner i tvättstugan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0